Præsentation af reklamen:
Produkt: Mathilde kakaomælk
Afsender/virksomhed: Arla
Medie: Tv-reklame, trykt reklame
Målgruppe: folk på farten, 14-35 år.
Budskab og blikfang:
Reklamen sender et budskab til dem på farten, fx hvis de nu ikke lige får noget at spise hjemme fra kan de tage den her med, den er nem at have med at gøre og god til at tage med.
Det første jeg ligger mærke til er at flasken har kondens på siden, det antyder at den er kold.
Og Matilde kakao pigen, som er midt på flasken.
Tema:
Glæde og lykke
Kakaomælk gør folket glade.
Tone:
Humor: dukkens ansigt smiler og hun udstråler glæde, så hvis man drikker det bliver man glad og kommer til at smile.
Komposition:
Det er den samme classic kakao mælk, som det altid har været, men bare i en ny flaske.
Billede:
Fotoet er redigeret, der er en dukke på billedet som nok er en pige. Man ser den classic kakao mælk, som er blevet lavet om i designet, det gør den er nem at holde ved og dermed tage den med rundt på farten. Beskæring er total for du kan se det hele men heller ikke mere. Linjerne i billedet er levende, der er symmetri i billedet. Det er Normalperspektiv. Farverne er cremet, lyseblå og hvid. Forsvindingspunktet synes jeg ligger i dukken, imellem hendes øjne og næse.
Tekst:
I den runde cirkle står der ( samme gode smag, lige til at tage med.) Ellers står der Mathilde Classic kakao skummemælk, det viser at den er Classic og det samme men den kan tages med.
Sammenfatning af analysen:
Det er den samme Classic kakao, det er bare en smart og ny emballage og praktisk til at tage med. Den hører mest til de violette, rosa og grå, i minervamodellen, Det er til dem som vil gøre det selv og er på farten.
(Jeg kan ikke finde billedet lige pt.)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar